Vrijwilligerswerk bij Over Rood

Sinds kort ben ik vrijwilligster bij Over Rood. Over Rood begeleidt ondernemers naar een financieel gezonde toekomst. Of er nu te weinig omzet wordt gemaakt, iemand een bedrijf wil starten, gestopt moet worden met het bedrijf, er schulden zijn, het bedrijf failliet dreigt te gaan / is gegaan of achterloopt met de administratie. Over Rood helpt deze ondernemers.

Mijn werkzaamheden bij Over Rood komen erg overeen met die van DeWilt-oso. De eerste afspraken met klanten heb ik ondertussen gehad. Tot op heden vind ik het leuk en vooral dankbaar werk waar ik ook nog eens veel van opsteek.

Meer informatie vind je op de site van Over Rood.

Logo van overrood.nl vrijwilligerswerk bij Over Rood

Nieuwe website voor administratiekantoor

De opdracht waar ik op dit moment mee bezig ben is afkomstig van een administratiekantoor: het bouwen van een nieuwe website. Compleet met nieuwe domeinnaam, nieuwe emailadressen etc. Ik heb de vrije hand gekregen m.b.t. de inrichting en opmaak van de website. De opdrachtgever heeft in steekwoorden aangegeven wat er vermeld moet worden op de site. Hiermee probeer ik duidelijke teksten te maken waarmee ook rekening wordt gehouden met SEO. Zodra de nieuwe website online is wordt hij vermeld in dit bericht.

Vanaf 6 juli 2017 is de site toegankelijk voor bezoekers: www.amreichwein-administratie.nl.

Hulp bij website bouwen

Een startende ondernemer uit Waalwijk liep vast met het bouwen van haar website en vroeg om hulp. Samen hebben we een middag alle stappen doorgelopen die nodig zijn voor het maken van een website in WordPress. De benodigde instellingen zijn gedaan en de site is nu online maar nog ‘under construction’. De ondernemer gaat alle pagina’s uitwerken en de site optimaliseren voor zoekmachines (SEO). Daarna is de website toegankelijk voor bezoekers.

Opzetten administratie zzp-er

Wederom een uitdagende opdracht. Dit is de eerste keer dat ik een geheel nieuwe administratie heb mogen opzetten voor een eenmanszaak. De opdrachtgever ( uit Haarsteeg ) had zelf al een online-boekhoudpakket uitgekozen: e-boekhouden. Dit is een mooi pakket voor startende zzp-ers. Het eerste jaar wordt er een laag tarief gehanteerd en de mogelijkheden zijn vrij uitgebreid. Zo kan er vanuit het pakket rechtstreeks gefactureerd worden. Om de journaalpost van deze factuur in het grootboek te krijgen hoeven geen extra handelingen te worden verricht. Hiervoor moeten wel de juiste koppelingen gemaakt worden in e-boekhouden. Naast het opzetten van de administratie hebben we samen allerlei andere aspecten van een startend bedrijf besproken.

Debiteurbeheer bestaande BV

Een bestaande BV zat liquide krap en vond het lastig om zijn relaties te confronteren met openstaande (vervallen) facturen. Begrijpelijk, maar wèl belangrijk om wekelijks op te volgen. Het is niet verkeerd om het debiteurenbeheer door iemand anders te laten uitvoeren om de opgebouwde relaties (beter) in stand te houden. Ik heb 3 weken achter elkaar een halve dag voor deze relatie gewerkt, met succes. Tegelijkertijd heb ik de opdrachtgever tips gegeven m.b.t. het debiteurenbeheer.

Een reactie plaatsen

Opdracht inrichting administratie

De eerste opdracht die ik heb gekregen is van een bestaande eenmanszaak die overgestapt is naar een nieuw boekhoudpakket (i-muis-online). Samen met de eigenaar zijn er nieuwe grootboeknummers toegekend en subcategorieën gemaakt. Daarna hebben we samen de beginbalans ingevoerd en heb ik uitleg hierover gegeven. Deze ondernemer boekt vanaf nu zijn reguliere administratie zelfstandig en heeft alleen de accountant nodig om de jaarrekening op te maken.